  • Data: 2002-03-06 19:40:51
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo dziekuje za konkretne wskazowki - artykul 111 KK przeczytalem.

    Poniewaz ten aspekt prawny szczegolnie mnie interesuje (chociaz nie jestem
    lekarzem ;)), a nie mam pojecia o kruczkach prawnych i ich interpretacji
    chcialbym jeszcze raz skorzystac z Twojej wiedzy. Czy ja dobrze mysle?:

    - skoro ochrone dobr osobistych (pomowienia itp.) reguluja i realizuja
    zapisy w KC (o czym nie wiedzialem), to czy naruszenie odpowiednich
    postanowien KC stanowi PRZESTEPSTWO czy tez nosi jakies inne okreslenie
    (wykroczenie?). Jesli nie jest to zdefiniowane jako przestepstwo, to art.
    111 §1 KK nie ma zastosowania, bo tam wyraznie jest napisane, ze "...kto
    popelnia przestepstwo poza granicami...".

    - czy naruszenie zapisow ustawy o ochronie danych osobowych jest
    zdefiniowane jako przestepstwo? Bo jak nie, to j.w.

    - cby zastosowac do kogokolwiek (osoby fizycznej, prawnej, czy kogo tam
    jeszcze) zapis art. 111 §1 KK (zakladajac, ze wyzej wymienione aspekty to
    uzasadniaja), to moim zdaniem trzeba najpierw udowodnic, ze to ten podmiot
    opublikowal rzeczone materialy. A niby jak? - zaden admin w obcym kraju nie
    udostepni przeciez logow servera prokuratorowi z innego kraju bez sadowego
    nakazu (chocby w trosce o prestiz), a tylko to dawaloby cien szansy wykrycia
    wlasciciela site'u - tak mi sie wydaje... (a co, gdy server stoi w kraju, z
    ktorym nie mamy odpowiednich umow?)

    - jesli wszystko, co napisalem wyzej to bzdury, to co ciagle robi na sieci
    strona, ktorej adres podalem w poprzednim poscie i co robia na wolnosci
    czlonkowie stowarzyszenia Primum Non Nocere (lub czemu polski jakis sad nie
    puscil ich z torbami)?

    Sorry, jesli naduzywam miejsca i czasu.

    Pozdrawiam
    Jarek