  • Data: 2008-07-17 13:10:48
    Temat: Re: obrona własna?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał
    > chyba jest drobna roznic apomiedzy sprzeczka a kopnieciem a zastaniem w
    > mieszkaniu zlodzieja, gdzie zapewne wiekszosc takich spotkan
    > konczy sie zabojstwem.

    Tak, ale to o czym piszesz powyżej to margines, urobiony do problemu
    narodowego przez niektórych politykierów usiłujących w zamina za broń "na
    użytek domowy" uzyskać głosy mas. Złodzieja we własnym domu jest spotkać
    niezmiernie trudno, a o wiele łatwiej zostać napadniętym na ulicy: dość
    często zaczyna się od szarpnięcia, kopnięcia, pchnięcia klatą, żądania
    papierosa czy drobnych itp. I tu jest ten cały problem. Bo jak rozumiem
    zwolennicy obrony bez ograniczeń, usankcjonowaliby wtedy obronę w postaci
    strzału z broni w głowę... ;)
    Choć oczywiście rozumiem, ze zastanawianie się wtedy nad tym czy można mu
    walnąć z piąchy czy jeszcze tak bardzo nie zagraża, w efekcie prowadzą do
    paraliżu prawnego możliwości obrony fizycznej.
    Ale i tak ja tam większe niebezpieczeństwo prawne widzę w dowodach, bo bywa,
    że nierzadko trudno udowodnić jak bylo na prawdę.