  • Data: 2014-05-23 00:39:44
    Temat: Re: obowiązek meldunkowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-23 00:23, Robert Tomasik pisze:

    > Iść z dowodem osobistym i umową do urzędu i się zameldować.

    jak nie ma umowy?

    > Sugeruję lekturę dzieła pod tytułem USTAWA z dnia 6 sierpnia 2010 r. o
    > dowodach osobistych.

    Art. 11.
    2. Przy zameldowaniu na pobyt stały osoba zgłaszająca przedstawia
    potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny
    podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument
    potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu.
    /.../
    Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa
    cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
    orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    Zakładamy złą wolę właściciela mieszkania - jak się wtedy zameldować?
    Tło zagadnienia jest takie, nie ma umowy, mieszkanie wynajmowane tylko
    więc żadnych ksiąg nie ma, administracja i sądy jeszcze nie wiedzą, że
    pod tym adresem od pół roku mieszka Kowalski.

    > Teraz, to możesz się "zameldować" pod adresem
    > elektronicznym, a nawet w komórce :-) (art. 28 pkt. 5).

    "5) imię i nazwisko rodowe matki;"... ke?

    > Trochę inaczej
    > ujmuje to USTAWA z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności. Do
    > zameldowania wymagane jest "potwierdzenie pobytu wydane przez
    > właściciela (...)" (art. 28) O zgodzie nie ma żadnej wzmianki, ale w
    > praktyce na jedno wychodzi.

    No właśnie - właściciel nie chce potwierdzić.