    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obostrzenia
    Date: Sun, 7 Jul 2024 14:04:06 +0200

    > A co jest sezonem na kowid i dlaczego?

    W Polsce sezon jesienno-zimowy. Dlaczego - dlatego że wtedy obserwujemy
    znacznie więcej przypadków niż pozostałe okresy. Tak po prostu jest i
    tyle. Podobnie jak są sezony na truskawki...

    > W 2020 wzrosty zaczęłu się w okolicach lipca.
    > W 2021 we wrześniu - trzeba by sprawdzić temperatury i wilgotność :)
    > W 2022 wzrosty zaczęłu się w okolicach czerwca.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/po
    land/#graph-cases-daily

    Wyraźnie widać kiedy przypada maksimum zachorowań i nie jest to lato:P

    > No więc skorelować z klimatem, z obyczajami (i możliwościami aka
    > "lockdown") wyjazdowymi, ze stopniem i świezością wyszczepienie i
    > jeszcze pewnie z paroma innymi czynnikami i już będzie wiadomo. Inaczej
    > nie wiadomo i naukowiec może mieć rację.

    Jeśli mu wychodzi że koronawirus lubi lato (w Polsce) to znaczy że
    popełnił jakiś gruby błąd, bo to się po prostu w oczywisty sposób nie
    zgadza z danymi. Problem jest że to nasz głowny "naukofiec" i że każdy
    normalny jak by spojrzał co mu wyszło to by się zaczął zastanawiać gdzie
    się pomylił.

    > Na logikę, ilość zakażeń
    > powinna zależeć od temperatury bo ludzie wtedy wychodzą chętniej, łaczą
    > się w grupy, chleją w różnych piwnych ogródkach i podróżują.

    Nie bardzo - sezon grypowy od zawsze przypada u nas raczej w chłodniesze
    miesiące.

    > A gdzie tam. Na ile ten art. przejrzałem, to żadna z tez, które pan
    > wygłosił nie jest sformułowana w tym art. Tam jest jedynie stwierdzone,
    > że zaostrzenia nie powodują poprawy.

    I przecież dokładnie to powiedział:P Plus że nie ma żadnego
    potwierdzenia że były skuteczne. Swoją drogą to zabawne - jak je
    wprowadzano to były o naukowo potwierdzonej skuteczności. A po fakcie
    się okazało, że się tego ocenić, bo nie ma na to żadnych metod:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!