    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nowy język obcy do wyboru na maturze.
    Date: Sat, 09 Feb 2008 01:40:14 +0100

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 09 luty 2008 00:04
    (autor Abu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <foin5t$jke$1@news.wp.pl>):

    > Ja napisałem. Stwierdziłem, że 1. że płacisz za "Wiedzę o tańcu
    > 2. że *nie narzekasz*, że płacisz na "Wiedzę o tańcu"

    No więc pytam: skąd wiesz? Bo akurat narzekam, więc się mylisz.

    > czyli się zgada.

    Się nie zgadza.

    > Nie pisałem, że skoro narzekasz na esperanto to nie
    > narzekasz na inne przedmioty. Tylko, że powinieneś bardziej a nie
    > narzekałeś. (Przynajmniej w tym wątku dyskusji ) :)

    No kochany, jak ja bym narzekał na wszystko, na co powinienem, w tymże
    wątku, to by się dysk serwera zapchał.

    > Może niektórym by wystarczyło. To po pierwsze.

    To niech nie zdają matury.

    > Po drugie. To dolar już parę ładnych lat leci w dół. I raczej się nie
    > zanosi by poszedł w górę. Funty też tanieją. Może Polska nie stanie się
    > przez to gospodarką światową. Ale inne kraje mogą uzyskać przewagę
    > technologią i wtedy, cóż taki angielski kasa na marne.

    No więc te inne kraje też się posługują w większości angielskim. I o ile
    może i niektóre bardziej innym niż angielskim, to na pewno żaden nie używa
    sztucznych języków.

    > A no tak. Poco się uczyć polskiego, przydatność też zerowa,

    Toteż poza Polską się go uczy dość średnio, a i w Polsce już jakby coraz
    mniej.

    > dokumenty UE
    > i tak czytają ludzie co znają angielski, prace naukowe też. W sklepie na
    > każdym produkcie jest opis po angielsku.

    O! W końcu to zauważyłeś. Że w obecnym świecie mamy układ
    ojczysty+angielski. To oczywiście się ma nijak do naszej rozmowy o
    sztucznych językach, gdyż jakikolwiek by nie był układ językowy, to ani
    klingoński ani esperanto nie służą do czegokolwiek innego niż rozrywka dla
    osób uzdolnionych językowo. Z tego względu umieszczanie ich na maturze jest
    sprzeczne z ideą matury.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl