  • Data: 2005-06-23 14:52:16
    Temat: Re: nowe mieszkanie własnościowe bez księgi wieczystej
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <d9e9n0$jch$1@nemesis.news.tpi.pl>, MałGosia wrote:

    > 99% deweloperow sprzedaje mieszkania nie posiadajace ksiegi
    > wieczystej. W umowie kupna, ktora zawzesz (bedzie sie prawdopodobnie
    > nazywala "umowa ustanowienia odrebnej wlsanosci lokalu i sprzedazy")
    > bedzie stosowny wniosek do ksiag wieczystych o zalozenie ksiegi. To
    > jest normalna sytuacja i nie musisz panikowac :)

    To jest norma, ale nie znaczy to, że tak jest normalnie. Panikować
    zawsze warto, gdy w grę wchodzą oszczędności całego życia, a często i
    kredyt. Sama w ten sposób kupowałam mieszkanie, bo, jak piszesz, 99%
    deweloperów tak sprzedaje. Deweloper, którego wybrałam ma b. dobrą
    opinię, mieszkania oddaje zawsze przed terminem, na oddanych przez
    siebie osiedlach pozostaje zarządcą, co oznacza, że mieszkańcy są
    zadowoleni ze współpracy, a mimo to tak naprawdę odetchnęłam dopiero w
    momencie podpisania aktu. Osobiście znam kilka osób, które umoczyli
    ogromne pieniądze wkładane w budowę mieszkań, które nie były
    ich własnością.
    Rada dla pytającego: pewnie będziesz musiał płacić zanim staniesz się
    właścicielem, tak jak robi to
    99% ludzi finansujących nie swoje mieszkania, ale możesz zwiększyć
    swoje bezpieczeństwo dokładnie sprawdzając dewelopera. Poza tym
    istnieją teraz jakieś bankowe fundusze powiernicze/gwarancyjne, czy
    jak to się zwie, które mają zmniejszyć ryzyko utraty pieniędzy.
    Może ktoś będzie wiedział coś dokładniej na ten temat, może
    sam znajdziesz coś w sieci.

    Renata