  • Data: 2004-12-05 21:34:54
    Temat: Re: no i POLICJA znow sie popisala!!
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:covtku$1r6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Co do rozmowy z policja....
    > Taki banalny przykad.
    > Art. 65. (86) § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub
    instytucję upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub
    zamieszkania,
    > podlega karze grzywny.
    > § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania,
    > wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych w § 1.
    > Widac czasem trzeba pogadac z policja..........

    Panie bogen. Przykład nie jest banalny. Rozmawialiśmy o przesłuchiwaniu w
    sprawie pomówień, a pan o legitymowaniu.
    Przypominają mi się słowa Lecha Wałęsy "Ja panu mówię święte słowa, a pan
    MOJA KROWA..." :)
    Karze podlega kto powie że się inaczej nazywa podczas kontroli, tak jak to
    zrobił mój były kolega prokurator po potrąceniu po pijaku na pasach
    człowieka. No, albo ma fałszywe dokumenty. Jaki to ma związek z wątkiem?
    Chodziło przecież o wtargnięcie policji na teren prywatny na podstawie
    bezpodstawnych pomówień o niby-kradzież czyli narąbanie sobie drewna w lesie
    do ogrzania dzieci zamiast kupienia w GSie za 215 zł.
    Pan studiował może prawo, ale nie rozumie pan co tam w tych dwóch
    paragrafach jest napisane. Poza tym policja nie ma prawa legitymować ot tak
    sobie każdego w porze dziennej do 23ciej, albo do 22giej. Tą zmianę
    wprowadzono za Wałęsy. Pan nie wie? Muszą mieć konkretne uzasadnienie, żeby
    kogoś zatrzymać na ulicy i legitymować.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.