  • Data: 2013-07-10 03:05:01
    Temat: Re: niezrozumiałe postępowanie firmy windykacyjnej
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właśnie, że musi. Jakby nie było to płacone z automatu to dopiero byłby
    > burdel.

    > W porządku. Jeśli tylko twój rachunek bankowy znajduje się na liście
    > rachunków bankowych jakiegokolwiek np sądu czy np komornika w PL - to
    > powinieneś odbierać ode mnie nie tysiąc, a setki tysięcy miesięcznie.
    >
    > Ale coś czuję, że nie zrozumiesz tego, dlaczego jest lepiej zapłacić
    > automatem 100 i 5 zapłacić "za wtopę" niż nie zapłacić 95 wygranych
    > spraw. Właśnie po to jest automat by płacił, a nie głowił się czy to
> [...]

    Cóż, lepiej późno niż wcale,- w końcu, "tylko" po 4 postach w końcu
    zrozumiałeś moje początkowe pytanie (przypominam: -o przyczyny
    opisywanego działania firmy windykacyjnej) i napisałeś odpowiedź, ze wg
    ciebie wynika to z rutyny (a nie jakiegoś "automatu") firmy, która wg
    ciebie wszystkie sprawy rzekomo własnie rutynowo ma kierowac do sądu
    powszechnego, i to niezależnie od postawy pozwanego, a także bez analizy
    stanu sprawy i szans na wygraną.
    Przyznam, ze nie wydaje mi się to prawdopodobne, aby nikt w firmie
    windykacyjnej nie analizował sprawy nawet po skutecznym sprzeciwie od
    nakazu zapłaty (co oznacza, ze powód nie jest i zapewne nie będzie
    bierny) i ze tak bez analizy i zastanowieniu nie tylko decydują się tam
    na dalsze koszty, ale i wypisują pisma procesowe, angażują prawnika,
    narażają się na dalsze koszta bo przecież pozwany może nająć prawnika)
    itp...

    PS. Oczywiście przyznanie się do błędu, jakoś nie może przejść ci przez
    klawiaturę, co jakoś mnie nie dziwi..;-)
    Chodzi o twoją bzdurną opinię, że po skutecznym sprzeciwie od nakazu
    zapłaty to wola pozwanego (bapisałeś -"ty to zrobiłeś kierując sprzeciw
    do e-sądu") powoduje rozpoznanie sprawy w sądzie powszechnym, podczas
    gdy w istocie zależy to WYŁĄCZNIE od powoda, tj. od tego, czy zdecyduje
    się on złozyć tam swój pozew bez istotnego braku formalnego, czyli
    opłacić wpis sądowy.