  • Data: 2013-07-10 10:48:32
    Temat: Re: niezrozumiałe postępowanie firmy windykacyjnej
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-10 03:05, p47 pisze:

    > Przyznam, ze nie wydaje mi się to prawdopodobne, aby nikt w
    > firmie windykacyjnej nie analizował sprawy nawet po skutecznym
    > sprzeciwie od nakazu zapłaty

    Nie ma czegoś takiego jak skuteczny sprzeciw w e-sądzie. Możesz
    napisać w sprzeciwie, że strasznie chce ci się siku - i sprawa
    trafi do normalnego rozpoznania.

    > zapewne nie będzie bierny) i ze tak bez analizy i zastanowieniu
    > nie tylko decydują się tam na dalsze koszty, ale i wypisują
    > pisma procesowe, angażują prawnika, narażają się na dalsze
    > koszta bo przecież pozwany może nająć prawnika) itp...

    Nikt nie angażuje na takiego jak ty mistrza intelektu jakiegoś
    dodatkowego prawnika. Każdy ma umowy w większości miast z
    miejscowymi prawnikami. Oni są zaangażowani czy ty napiszesz do
    e-sądu że chcesz siku czy nie napiszesz.

    > PS. Oczywiście przyznanie się do błędu, jakoś nie może przejść
    > ci przez klawiaturę, co jakoś mnie nie dziwi..;-)

    Jakiego błędu ? Ty masz problem z tym, że ja ci to tłumaczę jak
    wygląda od środka w RZECZYWISTOŚCI. Nie możesz się pogodzić, że
    tak na prawdę proces postępowania sądowego do II instancji jest
    w pełni zautomatyzowany, i wszystkie przegrane sprawy są
    wkalkulowane w koszty firmy, ponieważ spraw "wątpliwych" jest
    tak mało, że nie opłaca się angażować ludzi do pochylenia się
    nad sprawą na tym etapie procesu. *Nie opłaca się*. Opłaca się
    przegrać sprawę, gdzie nie miało się racji, ale opłaca się ją
    przegrać *z automatu*.

    Jeśli to do ciebie nie dociera, to mogę cię przeprosić.
    Przepraszam cię za to, że nie rozumiesz na czym polega
    zarabianie pieniędzy w firmach windykacyjnych kierujących
    miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy pozwów do sądów na terenie
    całego kraju.

    > Chodzi o twoją bzdurną opinię, że po skutecznym sprzeciwie od
    > nakazu zapłaty to wola pozwanego (bapisałeś -"ty to zrobiłeś
    > kierując sprzeciw do e-sądu") powoduje rozpoznanie sprawy w
    > sądzie powszechnym, podczas gdy w istocie zależy to WYŁĄCZNIE od
    > powoda, tj. od tego, czy zdecyduje się on złozyć tam swój pozew
    > bez istotnego braku formalnego, czyli opłacić wpis sądowy.

    Gwarantuję ci, że nie ma jeszcze sztucznej inteligencji.
    Przychodzi pismo zadekretowane jako "wezwanie do uiszczenia kasy
    na postępowanie" - automat je opłaca, nie analizuje się tego w
    ogóle bo byłoby to nieopłacalne ponieważ wymagałoby zatrudnienia
    kilkudziesięciu osób więcej.

    Ale przepraszam cię - za wszystko co chcesz. Nie mam więcej siły
    zdradzać ci prawdy.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90