eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową a nadmierne koszty › Re: niezgodność z umową a nadmierne koszty
  • Data: 2010-08-20 21:07:46
    Temat: Re: niezgodność z umową a nadmierne koszty
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 19 Aug 2010 08:31:05 +0200, Borzymir wrote:
    >Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów.

    >> Gdyby ustawodawca tak chciał, to by napisał jasno "żądanie wymiany lub
    >> naprawy, w zależności od tego, co jest tańsze". Zastosował jednak powyższy
    >> łamaniec nie bez powodu - imho.

    >Dokładnie.
    >Inaczej to nie byłby żaden wybór, zawsze decydowałby sprzedawca co mu
    >wygodniej, więc zapis "lub" byłby bez sensu.

    IMO to przy tej ustawie ustawodawca w ogole nie myslal, a to jeden z
    przykladow - tak zapisane ze wcale nie wiadomo kto decyduje.
    Powody nieoplacalnosci moga byc rozne - np koszt transportu lub
    demontazu.
    Albo w ogole zapis tyczy sie przypadku gdy sprzedawca odmawia naprawy
    lub/i wymiany, a woli zwrocic gotowke.

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1