    From: Czeresniak <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową a nadmierne k=?ISO-8859-2?Q?oszty?=
    Date: Wed, 18 Aug 2010 20:30:36 +0200

    Liwiusz pisze:
    > Moim zdaniem, jeśli reklamacja jest uznana, to powinni spełnić żądanie
    > (wymiana), chyba że wymiana wiązałaby się z nadmiernymi kosztami, przy
    > czym kosztów tych nie należy porównywać do kosztu naprawy, a do kosztu
    > nowego produktu.
    >
    > Jeśli zatem kupiłeś coś za 1000zł, naprawa kosztowałaby 100zł, ale
    > nowy produkt jest nadal wart 1000zł, to sprzedawca nie powinien się
    > powoływać na nadmierność kosztów. Dostałeś coś niezgodnego z umową i
    > żądasz wymiany na coś zgodnego.
    >
    > Gdyby się okazało, że koszt wymiany to - strzelam - 2000zł, można by
> [...]

    W takim razie mam jeszcze jedno pytanie ale najpierw podam szczegóły zakupu.

    Sprawa reklamacji dotyczy telefonu gsm zakupionego w ramach promocji
    abonamentowej. I tu jest niestety duży problem :-( - telefon został
    kupiony za 1zł. Jednakże w umowie jest zawarta informacja o tym, że
    telefon został zakupiony w promocyjnej cenie (1zł) a kara umowna to
    1020zł podczas gdy cena aparatu poza promocją to 1249zł. Doliczając
    wartość dodatkowego pakietu minut jaki dostałem w ramach promocji na 24
    miesiące to wysokość udzielonego rabatu się zgadza :]

    Wobec tego czy sadzicie, że są podstawy do wyrwania od operatora pełnej
    kwoty 1249zł za aparat? Do końca umowy został już niecały miesiąc.

    Mi powyższe wydaje się nierealne ale myślę, że warto spróbować m.in. ze
    względu na to, że telefon był już kilka razy doprowadzany do stanu
    zgodnego z umową poprzez naprawę.

    Pozdrawiam
    Darek