  • Data: 2004-10-22 17:02:24
    Temat: Re: niewziąłem paragonu
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 18:32:19 +0200, Piotr/inw naskrobał(a):

    > Przepisy mówią o dowodzie zakupu.
    > Nie zauważyłem, żeby gdzieś było napisane o druku gwarancyjnym niezbędnym do
    > korzystania z gwarancji w granicach przysługujących przepisów. Chętnie
    > przeczytam, jeżeli mi to wskażesz.

    rozumiem że chcesz oddać sprzęt na podstawie umowy gwarancji której nie
    posiadasz? gratulacje :) A co jeżeli gwarat powie - 'idż na drzewo
    chłopczyku bo ja ci żadnej gwarancji nie dałem? ' :)

    Wymogi dotyczące gwarancji opisuje art 13 ustawy o szcz. warunkach
    sprzedaży konsumenckiej i w ogóle nie ma to mowy o przedstawianiu
    jakiegokolwiek dowodu zakupu - to ograniczenie może wynikać np z umowy
    cywilnej.

    > Może źle się wyraziłem - jeżeli sprzedaż jest na firmę (czyli faktura) to
    > przepisy sa inne niż przy sprzedaży "na paragon" klientowi indywidualnemu..

    chyba znowu się żle wyraziłeś bo piszesz nieprawdę - fakture otrzymuje
    osoba fizyczna nieprowadząca DG jeżeli .... ma taki kaprys (patrz ustawa o
    VAT) albo kiedy taki kaprys ma sprzedający.

    > Nie może byc tak.
    > Gwarancja dawane przez sprzedawcę nie może umniejszać praw kupującego
    > wynikających z ustawy.
    > Więc twój ROFL jest strzałem samobójczym...

    prezes widze że nie rozróżniasz gwarancji czyli dobrowolnej umowy cywilnej
    od 'niezgodności z umową' zawartych w cytowanej ustawie czyli ustawowej
    regulacji, która absolutnie nie ma nic z drugą wspolnego (art 13 p4).

    Gwarant ma prawo zapisać że gwarancja jest ważna tylko przy pełni księżyca
    i składając jak musisz przyjść do zielonej czapce i odśpiewać ode do
    radości - i jest to całkowicie zgodne z prawem.
    Nie ma natomiast prawa zapisać że gwarancja wyklucza z korzystania z
    ustawowej formy która jest właśnie wspomniana 'niezgodność z umową' (art
    11)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org