    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niesluszny mandat
    Date: Sat, 25 Oct 2008 22:13:11 +0200

    Daniel Pyra pisze:

    > Czy aby? Czy jazda po drodze 100 km/h, po której jest to dozwolone, to
    > na pewno wykroczenie?

    Dostał mandat za przekroczenie prędkości, a to jest wykroczenie.
    Jeśli dostanie mandat za picie piwa na ulicy, to nie będzie mógł go
    anulować z tego powodu, że piwa nie pił. Picie piwa jest wykroczeniem,
    do czynu przyznał się w momencie przyjęcia mandatu. Choćby potem
    udowodnił, że nic nie pił, nie jest to podstawą do anulowania mandatu.

    Mandat można anulować tylko wtedy, jeśli czyn, za który został
    nałożony, nie jest wykroczeniem, np. za chodzenie w zielonej czapce.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz