    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieodśnieżone miejsca parkingowe a opłaty
    Date: Thu, 16 Dec 2010 20:05:14 +0100

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > W moim przypadku działały. Co więcej, nieraz się przekonałem że było to
    > i szybsze ....

    Ale czasem się tak nie da - np. idziesz z małym dzieckiem albo dla odmiany
    ledwo powłóczącą nogami babcią do lekarza, taszczysz coś ciężkiego czy
    nieporęcznego, jesteś już spóźniony, więc chcesz zaparkować jak najbliżej,
    do danego miejsca nie dociera normalna komunikacja miejska, mieszkasz w
    samej SPP itp.

    > Zapłata się należy za realizację umowy do której się przystąpiło. Jeżeli
    > się z góry zna warunki realizacji tejże - uważam że nie ma miejsca na
    > negocjację warunków zapłaty *po fakcie*.

    I tak w koło Macieju ...
    Nie chodzi o_negocjacje_warunków przed, tylko o nieuiszczenie zapłaty po
    skorzystaniu z usługi, która nie spełniła standardów, ale byłeś zmuszony z
    niej skorzystać, a co więcej opłata należała się z góry.
    Możesz to porównać do reklamacji. Nie wiem naprawdę, jak można to prościej
    wytłumaczyć.
    Weź też pod uwagę, że masa ludzi płaci abonamenty miesięczne czy nawet
    roczne za parkowanie (z racji mieszkania czy miejsca pracy w SPP). Im też
    powiesz, że mogą nie parkować, jak się nie da? Pewnie tak, tyle, że kasę
    już za to zapłacili.

    > A płacisz za odśnieżanie? Jaka różnica co ci uniemożliwia/utrudnia
    > wjazd/wyjazd z miejsca parkingowego, śnieg czy korki? I to i to leży w
    > gestii miasta?

    Toteż wkurza mnie, gdy ulice są nieodśnieżone, bo nie po to się podatki do
    gminy płaci. Tyle, że w tej akurat kwestii problem podatków jest dość
    rozmyty - nie płacę stricte za używanie ulicy. Poza tym jest szybko
    rozwiązywany. Gorzej natomiast jest już z samymi chodnikami, miejscami
    parkingowymi, bo te są traktowane po macoszemu. Z jednej strony trudno się
    dziwić, bo co odśnieżać - i tak nikt rabanu nie zrobi :> Ale gdyby istniał
    bat w postaci możliwości odmowy opłaty za niezadbane płatne miejsce
    parkingowe, to myślę, ze i tutaj problem szybciutko by się rozwiązał. Tyle,
    że to nie powinno działać na takiej zasadzie - miasto samo powinno o takich
    sprawach myśleć

    > Jak wyżej, warunki znałeś, cenę zaakceptowałeś, zawarłeś umowę i sobie
    > możesz żądać.

    Nie znam warunków, bo niby skąd?
    Przyjeżdżam i na miejscu widzę, że nie da się normalnie zamieszkać (albo
    nie da się normalnie zaparkować).

    > /jak muszę skorzystać z kibla na dworcu w Przemyślu to muszę zapłacić,
    > mimo że warunki gorsze niż złe.

    Jeśli lubisz płacić za usługi poniżej normalnego standardu, to Twoja sprawa
    :)

    K.