  • Data: 2008-02-11 06:01:07
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński pisze:
    > A to ciekawostka. Możesz rozwinąć to 'wyjątkowo'? Bo cały czas
    > rozmawiamy na temat ust. 2 art. 278 kk, w przypadku którego licencja
    > na rozpowszechnianie utworu ma znaczenie pierwszorzędne.

    To było ujęcie statystyczne przypadków takich jak Robcia. Mało która
    licencja komercyjnego oprogramowania dopuszcza rozpowszechnianie, więc
    skróciłem wywód do założenia, że najprawdopodobniej nie dopuszcza.
    Uproszczenie może zbyt daleko idące, jednak dla większości
    oprogramowania, które jest przedmiotem ścigania, prawdziwe.

    I od tego momentu licencja ma już znaczenie wyjątkowo, gdy np. dopuszcza
    tworzenie kopii ponad ustawę lub wykorzystanie na większej liczbie
    instalacji niż jedna.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.