  • Data: 2011-01-24 08:03:52
    Temat: Re: niedoszły samobójca oskarża policje
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.01.2011 08:56, qwerty pisze:

    > W pewnych warunkach nie jestem zobowiązany. Co jak ktoś się topi, a ja
    > nie umiem pływać? Też mam wskoczyć do wody? Zresztą chyba nikogo w
    > polsce nie ukarali za nieudzielenie pomocy.

    Generalnie przepisy i orzecznictwo idą po linii obowiązku pomocy w
    miarę możliwości - jeśli np. nie umiesz pływać, to powinieneś zadzwonić
    pod 112 i powiadomić służby.

    A ci policjanci, co odcięli wisielca, powinni wezwać wsparcie i
    najlepiej strażaków z drabiną/poduszką powietrzną i nic nie robić, póki
    nie mogliby go zdjąć w 100% bezpiecznie. W międzyczasie wisielec by
    "dokonał żywota".