eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniedostateczne zabezpieczenie danych osobowych - interwencja › Re: niedostateczne zabezpieczenie danych osobowych - interwencja
    From: Rentier <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niedostateczne zabezpieczenie danych osobowych - interwencja
    Date: Wed, 20 Aug 2008 22:10:25 +0100

    > moga byc i to w latwy sposob. Czy to nie wystarcza ?
    To bardzo indywidualne.Co oznacza "łatwo?" dla informatyka tak, a dla twojego sasiada
    rencisty,
    który chciałby wiedzieć o tobie więcej - już jest czarna magia

    > czym - haslem ? Nie wazne czy haslo bedzie mialo 2 czy 202 znaki - jest ono
    Ważne.
    > wysylane tekstem jawnym i przechodzi przez szereg urzadzen zarzadzanych
    > przez osoby trzecie. Dostep do takich urzadzen = dostep do hasla a co za
    > tym idzie i konta.
    W tym sensie rzeczywiście ilość znaków jest nieistotna.
    Ale mogę zawsze powiedzieć(będąć adwokatem diabła) że twój komputer nie jest
    należycie
    zabezpieczony przed ulotem elektromagnetycznym,a wówczas spec ze sprzętem "łatwo"
    wszystko przechwyci.
    Z tym,że musisz wziąć pod uwagę adekwatność zabezpieczeń i zdrowy rozsądek.
    Jeżeli wygrasz jakikolwiek proces z firmą o odszkodowanie, to zawsze byłoby ono
    niższe niż koszt
    zabezpieczenia sprzętu jak do przetwarzania informacji np. niejawnych
    To oczywiście tylko przykład.
    Masz rację,wprowadzenie zabezpieczeń o 1 stopień wyższych od obecnych nie narazi
    firmy na znaczne
    koszty.

    > na jakiej podstawie tak sadzisz ? Bo w/g mnie wlasnie nie sa
    Ocenić to może GIODO. I tylko w tym konkretnym przypadku.
    A bazując na informacjach od ciebie, prawdopodobnie nie nakaże zastosować lepszych
    zabezpieczeń.
    Tu sporo czynników jest istotnych: jeżeli to internetowy sklep z guzikami i włóczką,
    to pewnie nic
    nie wskórasz,
    ale np. internetowy sex shop, to zapewne mógłbyś wygrać.Czujesz różnice?

    > czyli jednak mam prawo domagac sie aby byly chronione ?
    Żeby były _lepiej_chronione.
    Napiszesz do firmy swoje prośby/żądania.Ona albo uzna, albo nie.Jeżeli nie wal skargę
    do GIODO.