    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: napisy.org i inne
    From: Adramelech <a...@t...nie.ma>
    <f2l0tt$p4s$3@news.onet.pl> <X...@1...0.0.1>
    <op.tskim6whrgp2nr@sempron> <f2ml43$vas$2@news.onet.pl>
    <op.tsku4lafrgp2nr@sempron> <X...@1...0.0.1>
    <f2n4g7$rne$1@inews.gazeta.pl> <X...@1...0.0.1>
    <f2naes$lrg$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Sun, 20 May 2007 20:02:12 +0200

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na
    news:f2naes$lrg$1@inews.gazeta.pl:

    > Jeśli napiszą to będzie. Ale nie martw się, nie napiszą i nie będzie.

    A skąd to wiesz? Rozpasanie korporacji robi się coraz większe. Dziś aresztują
    tłumaczy(tłumacz nie popełni samobójstwa przy aresztowaniu), a jutro? Kto
    wiem.

    > Film z tłumaczeniem też możesz sobie oglądać dowolną ilość razy. Ale nie
    > masz prawa wyjąć z tego filmu przetłumaczonego tekstu i zamieścić go w
    > internecie bez zgody jego autora. To JEST kradzież.

    To co ty nazywasz kradzieżą, nie jest kradzieżą. To tylko łamanie praw
    autorskich. Nie kradzież. Podciąganie tego pod kradzież to tylko taki
    psychologiczny trik, by każdy widział straszną zbrodnie, tam gdzie tej tak
    naprawdę nie ma. Łamanie praw autorskich to nie odbieranie pieniędzy
    korporacją, a tylko pozbawianie ich hipotetycznego zarobku.

    > Jeśli ktoś ten
    > nielegalnie zamieszczony przez Ciebie tekst ściągnie na swój komputer,
    > to co robi? Jak nazwiesz takie działanie?

    Ściągnięciem tego na swój komputer?

    > Już niżej napisałam - tłumaczenie jest u tłumacza i na nośnikach
    > wydanych przez firmy, które mu za wykorzystanie tego tłumaczenia
    > zapłaciły. Na nośnikach jest napisane, że kopiowanie, wykorzystywanie
    > bez zgody itp, itd jest zabronione.

    A se mogą tam pisać co chcą. Że trzeba oglądać ich filmy w kapciach,
    stojąc na głowie w środe o północy przy pełni księżyca, to też to będziesz
    robić? Albo że robienie kopi bezpieczeństwa jest nielegalne.

    > To skąd to tłumaczenie nagle bierze
    > się w internecie? Tłumacz nie dał, firma nie dała, czyli ktoś zerżnął z
    > nośnika.

    Przetłumaczył sobie słuchając ścieżki dźwiękowej.
    Albo czytając z ruchu warg;)

    > I to JEST kradzież.

    Nie. Łamanie praw autorskich.

    > A Ty korzystając z tego tłumaczenia, korzystasz z kradzionego towaru.

    Nie. I przestań używać tak uparcie słowa kradzież, tam gdzie nie ma to sensu.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski