    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Date: Tue, 2 Nov 2010 19:05:34 +0100

    news:iapgu2$fs2$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale chyba to też niekoniecznie to samo co prawdziwa broń ?

    Zaprezentowałem linię orzecznictwa. Co więcej w orzecznictwie utarł się
    pogląd, że za ową "broń" czyli niebezpieczny narzędzia można uznać
    niekoniecznie to, co na "zdrowy rozsądek" bronią się wydaje. Jest
    przykładowo orzeczenie SN uznające za broń but wojskowy. Nie mam w domu
    LEX-a, więc nie błysnę tu numerkami, ale gorąco zachęcamw tym wypadku do
    lektury orzeczeń w tej sparwie, bo tam naprawdę są ciekawe rzeczy. W
    wypadku atrapy broni - z tego co pamiętam - sąd wywodził właśnie, że nie
    tyle są istotne własności co sposób jego użycia. Okazanie przedmiotu
    przypominajacego broń powoduje przeważ ten sam skutek, co okazanie broni.
    Istotne tu jest uzasadnione okolicznościami przekonanie ofiary. Z tym
    uzasadnionym przekonaniem, to mam na myśli oczywiste przypadki jak załóżmy
    ten przywołany przez Ciebie pistolet na wodę - o ile widać gołym okiem, że
    to zabawka.