  • Data: 2008-06-11 10:47:12
    Temat: Re: "naloty" policji na akademiki
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "S" <e...@g...pl> napisał
    > No, ale czy oni nie powinni zbierac dowodow na ta osobe, ktorej sa to
    > komputery, a nie na osoby postronne?

    Zbiera się dowody w sprawie, a nie na osobę, teoretycznie. Jeśli uznają, że
    to mogą być również inne dowody to biorą. Często dane będące podstawą
    przeszukania prowadzą do określonego lokalu czy komputera, komputery mogą
    być powiązane itp. to wszystko może uzasadnić zabranie innych.
    Prawda jest taka, że IMHO jest to zbyt szeroko interpretowane i
    wykorzystywane. Zwłaszcza przy warunkach, że na zwrot czeka się latami, więc
    jest to równoznaczne z całkowitą utratą sprzętu.

    > Wiem, ze studentow mozna poniewierac,

    W świetle prawa nie można. Ciekawy jestem jakby się sprawy miały w przypadku
    składania pozwów przeciwko Skarbowi Państwa za zabranie sprzętu. Zakładam,
    iż były jakieś podstawy, aby to zabrać, ale ostatecznie wykazano, że gość
    był niewinny i nic nie znaleziono. Należałoby mu się odszkodowanie? Błędu
    organów nie było, straty tak.

    >ale przykladowo gdyby to nie byli
    > studenci w jednym pomieszczeniu, a dwie "powazne" firmy. Czy jakby wtedy
    > obu firmom zabrali komputery, to by bylo tez wszystko ok?

    Zastanawa mnie jak tu uniknąć tego, przecież małe firmy itp przy zabraniu
    jakiegoś serwera to są skazane na upadek. A jak ktoś prowadzi działanośc
    typu lokalny provider internetu, hosting, magazyn danych itp. to w zasadzie
    niczym nie winiąc może być w centrum zainteresowania dowodowego. Wystarczy,
    że jego klient coś tam zrobi i trzeba będzie to wyjaśnić czy udowodnić.
    Różnie bywa. Robert podał propozycję, ale czy bez jakiś zmian legislacyjnych
    będzie się komus chciało to szybko robić, kiedy można zabrać i zrobić
    przeszukanie zawartości "w późniejszym czasie"...?