  • Data: 2011-07-25 20:59:24
    Temat: Re: nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-25 22:43, ąćęłńóśźż. pisze:
    > Nigdy nie uczestniczyłem w tym elektrycznym postępowaniu, ale:
    >
    > a) Na końcu pozwu winieneś podać spis wszystkich załączników, a samej treści
    > pozwu zwykle wyliczanee są dowody, więc już z odpisu pozwu można się co-nieco
    > zorientować;
    >
    > b) info, że sąd razem z odpisem pozwu nie przysyła załączników doń także dla
    > mnie wydaje się niedorzeczne :-o Przykład najprostszy: brak właściwej
    > reprezentacji strony przeciwnej, który mógłbyś podnieść w swoim sprzeciwie, i
    > wiele innych.

    ale to wynika z tego, ze tych dowodów się w epu nawet nie składa, a
    tylko je opisuje
    Art. 505[32] § 1. kpc
    W pozwie powód powinien wskazać dowody na poparcie swoich twierdzeń.
    Dowodów nie dołącza się do pozwu.

    Z tego właśnie powodu:
    Art. 505[35]
    Sprzeciw od nakazu zapłaty nie wymaga uzasadnienia i przedstawienia dowodów,

    I z automatu, sprzeciw wywiera mocny skutek:
    Art. 505[36]. § 1. W razie prawidłowego wniesienia sprzeciwu nakaz
    zapłaty traci moc w całości,

    Tak więc, pozwany nie jest wcale w gorszej sytuacji. Dostaje ofertę -
    poczuwasz się, to płać, a jak nie chcesz, to będzie pełne postępowanie,
    w tym dowodowe.