  • Data: 2008-11-14 10:50:38
    Temat: Re: nakaz zapłaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnny2 pisze:
    > Witam,
    > Około tygodnia temu dostałem z sądu "nakaz zapłaty w postępowaniu
    > nakazowym". Chodzi m.w. o jakieś zadłużenie z tytułu świadczenia usług
    > telekomunikacyjnych. Około 2005 firma telekomunikacyjna sprzedała mój
    > dług firmie windykacyjnej a ta około 2008 dokonała cesji wierzytelności
    > na rzecz kolejnej firmy windykacyjnej. Moje pytanie: czy w tym przypadku
    > zadłużenie uległo przedawnieniu, czy może w wyniku tych "roszad" nadal
    > istnieje? Proszę o podpowiedź.

    Cesja wierzytelności nie przedłuża terminu przedawnienia. Jeśli zatem
    od dnia powstania zobowiązania minęło więcej niż 2 lub 3 lata (opinie na
    temat terminu przedawnienia należności za usługę telekomunikacyjną są
    podzielone), to należność jest przedawniona.

    Należy zatem niezwłocznie złożyć zarzuty, podnosząc zarzut przedawnienia.

    --
    Liwiusz