  • Data: 2006-10-30 16:58:24
    Temat: Re: nakaz sądowy zapłaty
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 17:47:39 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie musi. Ale czym innym jest sama umowa spółki, a czym innym umowy
    > zawierane przez "spółkę", czyli wspólników z osobami 3-mi.

    > Ale co to obchodzi osobę 3-ą? Ona zawierała umowę z wszystkimi
    > wspólnikami. Umów raczej jednostronnie nie można zrywać.

    No to jak mógł nasz bohater "wypowiedzieć" umowę z NASKiem którą miała
    zawarta spółka?
    Nie miał już delegacji ani upoważnienia by występować, reprezentować tą
    spółkę cywilną w której kiedyś był wspólnikiem,

    > To znaczy jakie argumenty?
    > Zawierał umowę z NASKIEM. Zawierał.

    Miał umocowanie jako wspólnik spółki i w jej imieniu zawarł umowę.

    > Rozwiązał umowę z NASKIEM? Nie rozwiązał.

    A jak miał to uczynić skoro nie był już wspólnikiem i nie miał możliwości
    prawnych by reprezentować ową spółkę?

    > Rozwiązał umowę spółki cywilnej, ale co to NASK obchodzi?

    Dlaczego upieracie się przy tym rozwiązaniu umowy spółki?

    > Więc jak niby ma się bronić przeciwko NASKOWI?

    Czy gdyby ta spółka w tym roku nie opłaciła faktur za wodę, telefony,
    czynsz, leasing, energię elektryczną - czy te podmioty też by ścigały
    naszego bohatera i żądały od niego zapłaty tych faktur?
    Jeżeli odpowiedź będzie twierdząca to jedyne co pozostaje w przypadku
    spółki - nigdy nie podpisywać umów - lepiej niech to zrobią wspólnicy :))))