eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonagrywanie swojej rozmowy z policjantem lub prokuratorem podczas przesluchania › Re: nagrywanie swojej rozmowy z policjantem lub prokuratorem podczas przesluchania
    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nagrywanie swojej rozmowy z policjantem lub prokuratorem podczas
    przesluchania
    Date: Fri, 31 Aug 2007 22:39:30 +0200

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fb9srf$ndo$1@inews.gazeta.pl...

    > ale to dotyczy przeciez zapisu dla celow postepowania, a ja mowie o swoich
    > wlasnych zapiskach dla moich wlasnych celow (przeciez te sama wiedxze mam
    > na nosniku mozgowym), przepraszam ale nie czuje sie wnajmniejszym stopniu
    > przekonany.
    >
    > P.
    >
    > --
    > Czy rzekomo nieskazitelny minister sprawiedliwości prokurator generalny
    > Zbigniew Ziobro brutalnie zamordował młodą kobietę? Czy naprawdę dokonał
    > tak okrutnej niepotrzebnej zbrodni? Poznaj szokujące fakty
    > dziennikarskiego śledztwa:
> [...]

    witam

    szanowny Agencie Sowiecki - myślę że jak już dwie osoby ci napisały, w tym
    ja, którego opinii nie chcesz słuchać, że jednak moja teoria jest zgodna z
    tym, co stanowią przepisy, powołane przez Roberta, to powinieneś się
    przekonać, że jednak w tym, co mówimy, musi być prawda;
    odnośnie art.147kpk - ja myślę że cały rozdział 16 kpk zatytułowany
    protokoły odnosi się do organów, które przeprowadzają czynności procesowe
    wymagające protokołowania; uważam więc, że art.147kpk także odnosi się do
    uprawnień organów, które prowadzą czynność procesową a nie do osób
    uczestniczących w tej czynności w charakterze świadka, podejrzanego, itp.;
    potwierdza to poniekąd paragraf 4 tego przepisu, który daje tylko stronom (a
    zatem nie świadkowi) jedynie prawo otrzymania kopii nagrania z takiej
    czynności; prawo to wyłączone jest w sytuacji gdy rozprawa przed sądem jest
    niejawna oraz w całym postępowaniu przygotowawczym - tu komentarze do kpk
    odsyłają do wspomnianego juz przeze mnie art.156 paragraf 5 kpk; zapewne
    więc wniosek mój taki, że nawet strona postępowania w myśl art.147kpk nie ma
    prawa rejestrowania dźwięku i obrazu, tym bardziej świadek podczas niej
    przesłuchiwany, bo zgodnie z tym art. mogą to robić wyłącznie organy
    prowadzące czynność - ważny jest bowiem zapis art.144kpk w całości - tam są
    wskazane osoby uprawnione do sporządzania protokołu, który przecież jest
    podstawowym narzędziem rejestracji wszelkich czynności procesowych w całym
    procesie karnym;

    prywatna rozmowa z prokuratorem lub policjantem, co przecież nie stanowi
    czynności procesowej - bo to już nie przesłuchanie, dla przykładu, może być
    przez ciebie rejestrowana do woli; każdą rozmowę prywatną mozesz sobie
    rejestrować, nie jest to zabronione;

    przebieg czynności procesowych w postępowaniu przygotowawczym to nie wesele
    osoby w takiej czynności uczestniczącej żeby mogła sobie przyjść z rodziną i
    nagrać całość na kamerę DVD najlepiej - tu prawami uczestników czynności
    procesowej rządzi kpk - rozdział 16 protokoły i dalsze regulujące dostęp
    uczestników postępowania do akt na etapie post. przygotowawczego; ostateczne
    zdanie należy jednak zawsze do prowadzącego to postępowanie - prokuratora

    pzdr