    From: "Szerr" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Fri, 17 Aug 2007 21:32:24 +0000 (UTC)

    > Skoro zaczynasz o czymś pisać, to dokończ. Czyli dyrektor szkoły wyda
    > decyzję administracyjną, na podstawie której poborca podatkowy wymusi na
    > rodzicach wysyłanie dzieci w mundurkach do szkoły? Czy masz jakąś inną
    > koncepcję realizacji tego przymusu.

    Moim zdaniem konsekwencje regulaminowe wobec ucznia plus ocena zachowania.
    Do tego pracę wychowawczą można tak ustawić, aby uczeń bez mundurka nie miał
    szans na pewne przywileje.
    Nieegzekwowanie mundurków, jeżeli już zostały wprowadzone, byłoby
    niewychowawcze.

    Piszesz, że tarcze miałaby dać szkoła, a mundurki muszą zakupić rodzice. No
    ale ze strojem galowym też tak jest. Szkoła zarządza, że w te a te dni uczeń
    ma przyjść na galowo. Uczeń notorycznie nie przychodzi, bo "rodzice
    powiedzieli, że to bzdura". I co, nic się nie da zrobić?

    > to jest tak samo, jak z obowiązkiem rejestracji pojazdu. Obowiązek jest,
    > ale go nie ma zarazem.

    Rozwiń temat, boś mnie zaintrygował. Znaczy mogę nie rejestrować?

    Sz.