  • Data: 2007-02-04 19:19:09
    Temat: Re: możliwości adwokata
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy strona pozwana, która przegrała sprawę może zasądzone odszkodowanie
    > przelać na konto mojego pełnomocnika?

    Może, z tym że jest to skuteczne wobec Ciebie tylko wtedy, gdy go do tego
    upoważniłeś. Pełnomocnictwo procesowe upoważnie tylko do odbioru kosztów
    procesu (chyba, że zostało to wprost wyłączone).

    > A ten z kolei może mnie o tym fakcie
    > nie poinformować oraz czy pełnomocnik może przetrzymywać moje pieniądze.

    Nie powinien.

    > Czy
    > strona pozwana może na mnie napisać skargę do sądu z wnioskiem o
    > obciążenie
    > mnie kosztami komorniczymi?

    Raczej pozew o odszkodowanie, jeślibyś prowadził egzekucję gdy świadczenie
    zostalo spełnione (ale powtórzę, wszystko zależy od treści pełnomocnictwa).

    > Natomiast strona
    > pozwana poinformowała mnie, że zasądzoną kwotę przelała na konto mojego
    > pełnomocnika w grudniu. O czym ja nic nie wiedziałam.

    Jeśli pełnomocnictwo nei obejmowało upoważnienia do odbioru tych należności,
    to ich problem - powinni zapłącić Tobie.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl