    From: "Łukasz N" <l...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie z lokatorem na licytacji
    Date: Tue, 11 Sep 2007 19:08:40 +0200

    Użytkownik "paszo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fc69rt$osa$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Zamierzam kupić na licytacji w sadzie mieszkanie.
    > Ale z tego co wiem jest w nim zameldowany obecny właściciel, który jeszcze
    > tam mieszka.
    >
    > Czy komornik ma obowiązek sprzedać mieszkanie bez lokatora czy nie?
    >
    > Jeśli bym kupił takie mieszkanie to jakie prawne możliwości mi zostają
    > żeby się pozbyć lokatora?
    >
    > Dzięki za pomoc.

    Można zlicytować mieszkanie nawet jeśli ktoś w nim nadal zamieszkuje. W
    razie zakupu i braku zamiaru opuszczenia Pana własności przez obecnego
    lokatora pozostaje jedynie pozew o nakazanie opróżnienia lokalu (czyli
    eksmisję). Ale to również nie jest takie oczywiste. Jeśli ten człowiek nie
    ma innego lokalu to zaczną się przeboje ze znalezieniem mu innego lokalu lub
    oczekiwanie na przyznanie mu socjalnego.
    Radzę dokładnie przemyśleć, bo pozbyć się upartego lokatora wcale nie jest
    tak łatwo.

    Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne