  • Data: 2012-09-30 00:18:54
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Sep 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Nie. Brak takiego zapisu niczym nie skutkuje. To jakaś dziwna naleciałość.

    Robercie, nieprawda. Nieprawda że "niczym".

    > Normalnie, ja umowa jest zawarta na piśmie, to można ją zmienić na piśmie
    > albo aktem notarialnym. Pewnie jeszcze jakieś inne sposoby, ale samo
    > oswiadczenie jednej ze stron,

    Oczywiście, bo dowód ze świadków nie jest dopuszczalny.
    Ale przedstawienie np. nagrania telefonicznego może zmienić ten punkt
    widzenia :]
    A zmanipulować kogoś, aby słownie się tak zaplątał że wygląda to na
    zgodzę może okazać się wykonalne. Nie, nie mam na myśli zmanipulowania
    samego nagrania, a wypowiedzi.
    "...to będę tam mógł jeszcze później zajrzeć?" - i jeden (kolejny)
    z wałkowanych elementów (bezterminowość zgody na korzystanie z klucza)
    już mamy w kieszeni.

    > ze podobno druga sie zgodziła na pewno nie wystarczy.

    Zgoda raz jeszcze.
    "nie jest w sporze dopuszczalny dowód ze świadków ani dowód
    z przesłuchania stron", 74 KC.
    Faktem jest, że w wątku zdaje się była teza o "oświadczeniu że
    druga strona się zgodziła", co rzeczywiście nie powinno przejść
    (przed sądem).

    pzdr, Gotfryd