    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: media przez droge prywatna - problem z wlascicielem...
    Date: Mon, 23 Jul 2007 21:54:24 -0500

    news:ditfn4-i5l.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Ave!
    >
    > Jest problem - właściciel drogi prywatnej pokłócił się z wójtem i w
    > ramach "stawiania na swoim" usiłuje blokować doprowadzenie kanalizacji
    > do działek, które ludziom posprzedawał.
    >
    > Konieczne jest przeprowadzenie mediów przez dwa kawałki drogi, które
    > należą do niego, ale zainteresowani właściciele mają służebność gruntową
    > (przejście, przejazd i media) na te dwa kawałki (niektórzy na jeden,
    > niektórzy na drugi).
    >
    > Na mój rozum inwestorowi (gmina) zasadniczo powinna wystarczyć zgoda na
> [...]

    A ta służebność jest gdzieś wmalowana w działkę sąsiada "pisemnie"?
    Jak jest to powinno wystarczyć i jest to nadgorliwość
    Jak ona jest na gębę, to wcale sie nie dziwię, że chcą ją notarialnie, bo
    następny właściciel gruntu powie, że mają się z tymi rurami zabierać.
    Sprawa może wypłynąć za lat 50 tak, jak teraz energetyka przestawia co
    niektóre słupy stawiane tam gdzie prezes gminnego kółka PZPR kazał kiedyś
    postawić.