    Date: Mon, 22 Aug 2005 11:32:02 +0200
    From: Beniamin <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: meczenie dziecka

    chiniol napisał(a):
    > Moja sasiadka ma dziecko z zespolem downa. dziecko ma okolo 7-8 lat i przez
    > cale swoje zycie wychodzi na dwor moze raz w tygodniu. Rodzice wstydza sie
    > swojego dziecka. W dodatku co kilka dni urzadzaja libacje w domu i nie daja
    > mi spac (mieszkam pod nimi). Taki stan rzeczy ma miejsce od 2 lat - odkad tu
    > mieszkam ale wczesniej osoby ktore tu mieszkaly rowniez narzekaly na halas i
    > dziwily sie czemu dziecko tak zadko wychodzi na dwor.
    [..]
    > czy jest jakis urzad ochrony praw dziecka? czy zajmuje sie takimi rzeczami
    > opieka spoleczna?

    Tak, jest UOPDdCS (Urząd Ochrony Praw Dziecka do Codziennych Spacerów).
    Napisz do nich list (koniecznie anonimowy). Wzór poniżej.

    Uprzejmie donoszę, że obywatelka Kowalska Anna matką dziecka z Zespołem
    Downa będąc maltretuje wyżej wymienione dziecko poprzez zaniechanie
    codziennych spacerów narażając je na potworne skutki zdrowotne. itd.

    A serio. Jeśli chcesz poprostu pomóc dziecku, to zaproponuj, że
    zabierzesz od czasu do czasu dzieciaka na spacer, a nie szukaj sposobu,
    żeby kobiecie dokopać - bo to może się na dziecku odbić wyłącznie źle.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin