  • Data: 2006-12-21 06:54:01
    Temat: Re: mapka :-)
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czasem wydawcy map popełniają specjalne błędy, po których można poznać
    > kopię. Nie wiem jak jest dalej z udowodnieniem na takiej podstawie
    > naruszenia praw autorskich.

    Zawsze możesz wziąć dwie mapy dwóch róznych wydawców i usunąć niezgodności i
    co wtedy.

    A.

    PS.
    Generalnie w mapie chroniony jest jej wygląd prawem autorskim oraz dane w
    niej zawarte. Przy czym z danymie jest o tyle kłopot że twórcy map pozyskują
    te dane (odpłatnie) od wydziałów geodezyjnio kartograficznych + puszczają
    ludzi w teren i owi dokonują poprawek (aktualizacji) gdyż zasób w wydziałach
    geodezji-kart nie jest aktualny. I o ile dane pozyskane z urządu trudno by
    było chronione prawem autorskim (moze otrzymać je generalnie kazdy za opłatą
    natury technicznej) o tyle to co firma ma od swoich ludzi jest już
    chronione.

    Jezeli w mapie a błedy to mogą to być równie dobrze blędy które i tak są w
    zasobie geodezyjno/kartograficznego, więc najlepiej wziąc dwie mapki tego
    samego obszaru róznych wydawców i porównać. Jeśli wygląd będzie radykalnie
    zmieniony to nikt się nie przyczepi.

    A.