  • Data: 2012-12-29 16:43:14
    Temat: Re: mandat od SM a sprzedane auto
    Od: Konfabulator <k...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Gru, 14:37, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > bo nie ma sensowniejszej opcji do wyboru.
    >
    > masz trzy:
    >
    > 1. przyznac sie i zaplacic mandat
    > 2. odmowic przyjecia mandatu, wowczas bedziesz mial sprawe w sądzie
    > 3. nie przyznac sie , ale wskazac osobę której w danym czasie dalo sie
    > pojazd.
    > no jeszcze jest opcja olac ale wowczas dostaniesz mandat za niewskazanie.

    Podstawą tego świstka od SM jest art. 78 ust.4 PoRD, który zaczyna się
    tak: "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany", co oznacza,
    że inna osoba, która właścicielem ani posiadaczem nie jest, NIC NIE
    MUSI. Może pismo od SM wyrzucić do kosza. SM może go pozwać do sądu,
    co pewnie zrobi i tylko dla swojego własnego dobra warto SM
    odpowiedzieć, żeby się pocałowali w tyłek, bo chodzenie po sądach jest
    bardziej uciążliwe.

    > jak widzisz jedyna opcja, przy ktorej wychodzi sie na czysto jest
    > przeslanie informacji komu sie dalo samochod. opcja sprzedazy tez sie tu
    > miesci.

    Po pierwsze nie ma obowiązku odpowiadać SM wybierając jakiekolwiek
    opcje, ani wypełniać jakiekolwiek ich ankiety i wybierać wersji.
    Jedyny obowiązek wskazuje 78.4 PoRD, a ten nie nakazuje formy
    odpowiedzi SM. Więc można wziąć kartkę papieru i napisać własnymi
    słowami co tylko się chce, co wypełnia obowiązek wskazany w przepisie
    (kto kierował LUB użytkował pojazd), może to być jedno zdanie, że mój
    pojazd jest na stałe powierzony do użytkowania bez zastrzeżenia
    scedowania tego prawa na inne osoby przez: i dalej można podać imiona
    i nazwiska połowy powiatu w którym się mieszka.

    Po drugie wskazanie jako kierującego nabywcy pojazdu jest
    przestępstwem, jeśli nim nie jest.