  • Data: 2010-09-10 13:18:55
    Temat: Re: mandat niezgodny z prawem
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i6d0qo$ihq$1@news.dialog.net.pl Jacek S <o...@f...cy>
    pisze:

    > Cytując: "nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności, lecz wprost
    > szkodzi "
    Owszem. Z czego wynika, że każdy obywatel aby sobie nie szkodzić powinien
    studiować prawo.
    To jednak i tak nie wystarczy. Prawo obejmuje różne dziedziny, w których
    specjalizują się prawnicy - jeden w prawie karnym, inny w administracyjnym
    itd. A tu trzeba być zaznajomionym z każdą z istniejących dziedzin.
    Na drodze łapie cię drogówka i dwóch tępych, na wpółpiśmiennych mundurowych
    wytresowanych w prawie o ruchu drogowym wyposażonych w kilka prymitywnych
    reakcji i tekstów zadaje ci pytanie czy przyjmujesz mandat. Możesz nawet
    mieć przy sobie zawsze KD, i co z tego?
    Kiedyś (schwytany za prędkość) zapytałem ile mam czasu na decyzję. A menda -
    musi pan teraz. Na to ja - podstawę prawną proszę.
    Ogłaszam konkurs - co odpowiedział umundurowany półgłów?
    A w razie czego to ich jest dwóch, a ty np. sam.
    Takich absurdów jest więcej, choćby dwukrotne awizowanie pisma jest
    traktowane jako skuteczne(sic!) doręczenie, chociaż adresat wyjechał sobie
    na pół roku za granicę i nic o tym nie wie.
    Głupi to kraj, w którym rządzą głupie prawa ustanawiane przez głupich ludzi
    zaś przez idiotów egzekwowane.

    --
    Jotte