  • Data: 2004-10-20 11:28:27
    Temat: Re: mandat - kwesia teoretyczna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Oct 2004, Nikodem Nijaki wrote:

    >+ Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał
    [...]
    >+ > Wejdź na strone polecona przez kol.
    >+ > Artura.
    >+
    >+ Niestety nie znalazłem tam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania :(
    [...]
    >+ > Jakich "dochodzeń" się spodziewasz?
    >+
    >+ To jak się nazywa "to" co policja robi w celu ustalenia sprawcy wykroczenia
    >+ w przypadku gdy ustalenie staje się zagadnieniem nietrywialnym?
    >+
    >+ > Nikt niczego nie umarza.
    >+
    >+ Tu mnie zaskakujesz

    I ja się... ZGADZAM z tobą :)
    Oczywiście - policja UMORZY. A co innego może zrobić ??

    Bo - co policja ma ?
    - policja ma dowód popełnienia wykroczenia przekroczenia prędkości.
    Co policja robi ?
    - wszczyna postępowanie. Pyta właściciela. Właściciel mówi że "nie wie".
    Co policja robi DALEJ ?
    - policja:
    1. umarza (!) postępowanie o przekroczenie prędkości. Przeciwnicy
    owej opinii proszeni są o wskazanie gdzie się mylę
    2. karze kierowcę za INNE wykroczenie.

    Mi się wydaje że nacisk w wypowiedziach na to iż kara jest za
    INNE wykroczenie, NIE związane z pierwszym jest STANOWCZO za
    mały :)
    Przecież "tylko" ujawnienie (się) drugiego wykroczenia z powodu
    postępowania wszętego wskutek wykroczenia pierwszego nie upoważnia
    do innych wniosków :)

    Można powiedzieć: "zawsze coś".
    Co konkretnie ?
    No jak "namierzany kierowca" ma 18 punktów karnych, to chyba lepiej
    dla niego jak zapłaci mandat za "niewiedzenie" ;)

    >+ że policja najczęściej "umarza" :( ... z powodu "niewykrycia sprawcy".

    ... i mniemam że tu TEŻ umorzy z tego powodu :)

    pozdrowienia, Gotfryd