  • Data: 2006-10-21 16:12:24
    Temat: Re: mandat i sprawa w sądzie
    Od: wombi <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):
    > "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote in message

    > No i zrobiliśmy kółko. Po to ci wiedzieć, bo nakazuje ci to prawo o ruchu
    > drogowym.
    > Policja może tego od ciebie wymagać, a jak nie wiesz, to skieruje wniosek o
    > ukaranie do sądu.

    Komentarz do art.78 ust.4 ustawy prawo o ruchu drogowym, Ryszard
    Stefański, Dom Wydawniczy ABC:
    "Właściciel pojazdu wykona ten obowiązek, gdy wskaże osobę, której oddał
    pojazd do kierowania; wówczas obowiązek ten przechodzi na tę osobę.
    Osoby te zwolnione są z tego obowiązku w razie wykazania, że użycie
    pojazdu nastąpiło bez ich zgody, np. w razie kradzieży lub samowolnego
    użycia pojazdu. Wykonaniem obowiązku będzie wskazanie alternatywnie
    osoby, która mogła kierować pojazdem w oznaczonym czasie, co może mieć
    miejsce wówczas, gdy kilku domowników korzysta z pojazdu, a klucze do
    niego znajdują się w miejscu dostępnym dla nich wszystkich. W takiej
    sytuacji może nie dojść do ustalenia osoby, która kierowała pojazdem w
    określonym czasie i miejscu."