  • Data: 2002-08-02 10:04:30
    Temat: Re: mandat MPK
    Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu mam pytanie: czy czas biegu przedawnienia liczony jest od nowa (czyli gdy
    > przedawnienie jest orzekane po roku, to znow jest pelny rok do
    przedawnienia),
    > czy jest do kontunuacja od momentu przerwania (gdy przerwanie nastapilo po
    pol
    > roku od wystapienia sprawy, to po wznowieniu biegu przedawnienia do
    > przedawnienia sprawy zostaje pol roku) ?
    > Mam nadzieje ze nie zamotalem tego za bardzo :)
    >
    > Pozdrowienia - Sir Zooro

    1. Przedawnienie biegnie &#8222;na nowo&#8221;, to znaczy zawsze od początku tak,
    jakby do
    chwili przerwania nie biegło - &#8222;po każdym przerwaniu&#8221;, ponieważ
    przedawnienie
    może ulegać wielokrotnemu przerywaniu przez czynności wymienione w art. 123 i
    zawsze z tym samym skutkiem powodującym rozpoczęcie biegu na nowo.

    2. Ponowne rozpoczęcie biegu przedawnienia przerwanego przez czynności, o
    których mowa w § 2, następuje z chwilą prawomocnego zakończenia postępowania.
    Jeżeli postępowanie zostało zakończone tylko częściowo przez wydanie wyroku
    częściowego (art. 317 k.p.c.), przedawnienie biegnie na nowo w zakresie objętym
    wyrokiem częściowym z chwilą uprawomocnienia się tego wyroku. W innych
    wypadkach przedawnienie rozpoczyna swój bieg z chwilą zajścia zdarzenia
    powodującego przerwanie przedawnienia.

    pzdr

    marek