  • Data: 2002-07-10 12:06:03
    Temat: Re: malzenstwo z obcokrajowcem
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Fidot wrote:

    > witam,
    > Zdaje sobie sprawe, ze moje pytanie nie pokrywa w 100% z tematyka grupy,
    > ale bardziej odpowiedniej nie znalazlem. Licze, ze ktos rozwieje moje
    > watpliwosci.
    > Sytuacja wyglada tak:
    > kobieta, Polka z pochodzeniem niemieckim (ma paszport niemiecki),
    > zameldowana w Niemczech, nie pracuje.
    > Mezczyzna, Polak, informatyk, pracuje w Niemczech z ramienia polskiej
    > firmy. Kotrakt konczy sie w przyszlym roku.
    >
    > Para ta zamierza zostac kilka lat w Niemczech, mezczyzna chce podjac tam
> [...]

    Slub w kraju czy za granica, czy z obcokrajowcem to podobna procedura.
    Zaswiadczenie o zdolnosci prawnej i braku przeszkod do zawarcia
    malzenstwa za granica (USC)
    Akt zupelny urodzenia.
    Poswiadczenie zameldowania
    (tlumaczenie na niemiecki)
    (legalizacja w ambasadzie niemieckiej, jezeli tamten USC (Standesamt)
    tak sobie zyczy

    udanie sie do Standesamtu, wyznaczenie terminu itd.

    A potem to juz zgoda na pobyt , wiza , zgoda na prace itd.
    Ale to nie Standesamt a Arbeitsamt i Auslaenderamt.

    Ale zacznij od Standesamtu.
    Dostaniesz Merkblatt a w nich opis wymaganych dokumentu do zawarcia
    malzenstwa.

    Gdy zmiana nazwiska panny mlodej to umiejscowienie aktu malzenstwa
    (Auszug aus dem Familienbuch) w kraju, wydanie nowego dowodu
    osobistego, wydanie nowego paszportu, pewnie i niemieckiego.

    Czyli trywialna procedura, jakkolwiek czasochlonna i troche uciazliwa.

    Tylko nie mow od razu w Standesamcie ze po to sie zenisz, aby dostac
    prace.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).