eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[lojalka] Czy i jak pracodawca ma udokumentować koszty szkolenia pracownika? › Re: [lojalka] Czy i jak pracodawca ma udokumentować koszty szkolenia pracownika?
    From: Marcin Stawny <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [lojalka] Czy i jak pracodawca ma udokumentować koszty szkolenia
    pracownika?
    Date: Wed, 12 Dec 2007 22:36:55 +0100

    Tomasz pisze:

    > Witam
    > Sciagnij sobie ponizej dwa wzory takich umow. Prywatnie powiem ci, ze ja
    > zgodzilem sie tylko na zapis w umowie o zwrocie kosztow szkolenia wylacznie
    > wtedy gdy po rozwiazaniu stosunku pracy z mojej inicjatywy, podejme prace w
    > ciagu trzech lat w konkurencyjnej firmie lub otworze wlasna dzialalnosc o
    > podobnym charakterze.
    >
    > http://www.tomek.walecznych.net/sf_uktsp.dot
    > http://www.tomek.walecznych.net/sf_uzako.dot

    Dzięki Tomaszu, ale nie do końca mi o to chodziło. Doczytałem trochę i
    raczej spodziewam się otrzymania umowy, w której zobowiązuję się do
    przepracowania danego okresu czasu, "w zamian" za to, że pracodawca
    wyśle mnie na szkolenie, a jeśli wypowiedziana zostanie umowa o pracę (w
    sposób, który przewiduje "lojalka") to będę musiał zwrócić
    proporcjonalnie do przepracowanego czasu koszty tego szkolenia.

    No i tu wracam do pytania: czy na takiej umowie powinny być wpisane
    koszty tego szkolenia (dla mnie logicznym jest, że tak, ale co na to
    przepisy?) i w jaki sposób pracodawca udokumentuje koszty szkolenia? Czy
    ma obowiązek przedstawić mi takie udokumentowanie?

    Marcin Stawny

    http://marcinstawny.com
    6x6 - mniej klatek, więcej myślenia