eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[link] Niższe opłaty notarialne i obietnica Anny Dańko-Roesler › Re: [link] Niższe opłaty notarialne i obietnica Anny Dańko-Roesler
  • Data: 2007-09-27 08:26:02
    Temat: Re: [link] Niższe opłaty notarialne i obietnica Anny Dańko-Roesler
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin [3M] pisze:

    > Nie dało się uwolnić usług notarialnych (choćby poprzez likwidację lub
    > wprowadzenie nowych korporacji) i wprowadzić choćby elementów gry
    > rynkowej - bo nie pasowało to klanom prawniczym, to zrobiono chociaż
    > tyle.
    [...]
    > Widełki ustalone były odgórnie - więc miały charakter podatku czy też
    > opłaty skarbowej.
    [...]
    > Na własne oczy widziałem rozrzut
    > wycen obsługi notarialnej i zakresu czynności w tej samej, dość banalnej
    > sprawie, wykonanych przez różnych notariuszy.

    Nie widzisz, że sam sobie przeczysz? Jeżeli miałeś *różne* stawki za
    taką samą czynność, to zdecydowanie nie można tego traktowac w
    kategoriach opłaty skarbowej, a właśnie gry rynkowej.

    > O ile mogę liczyć na to, że PCC może w jakiś sposób mi służyć, podobnie
    > jak każdy podatek, to kasa wywalona na notariusza jakoś niebardzo.

    Ciekawe podejście do życia :-) Rozumiem, że w związku z tym ochotniczo
    płacisz jak najwyższe podatki i nie korzystać z wszelkiego rodzaju ulg i
    zwolnień? :-)

    > Problemy korporacji i jej członków mnie nie interesują.

    Mnie też nie, ale demagogii nie lubię.

    M.