  • Data: 2008-11-18 09:39:20
    Temat: Re: linia TP na mojej dzialce
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel <d...@o...pl> napisał(a):

    > 2004. dzialka miala wowczas status dzialki rolnej. w miedzy czasie
    > zmienil sie jej status i teraz jest na niej domek.

    W takim wypadku służebność nigdy nie powstała, ponieważ umowa ją ustanawiająca
    była nieważna. Jednak marne to dla Ciebie pocieszenie, bo jeśli zarządzasz od
    TP usunięcia urządzeń (robi się to w trybie art. 222 par 2. kc.), to oni na
    pewno wystąpią do sądu z wnioskiem o obciążenie twojej nieruchomości
    służebnością przesyłu i sąd raczej to zrobi.
    Jedyny plus jest taki, że, jeżeli do tej pory nie dostawałeś kasy za te druty,
    to po ustanowieniu służebności będziesz dostawał. Należy się także
    wynagrodzenie za dotychczasowe bezumowne korzystanie z gruntu (224 par. 2 kc.).

    pozdrawiam
    kuba