  • Data: 2006-12-09 17:48:52
    Temat: Re: licytacje komornicze
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy istnieje jakaś centralna informacja o licytacjach komorniczych, czy
    > trzeba biegać od kancelarii do kancelarii?

    Widziałem w sieci kilka serwisów, które miały zamieszczone
    obwieszczenia o licytacjach, ale żaden z nich nie oferował informacji
    o kompletnej informacji o wszystkich licytacjach w Polsce.
    Takiego serwisu nie ma i jeszcze długo nie będzie.
    Co do biegania po kancelariach i dowiadywania się o aktualnych
    licytacjach, to jest jeszcze inny sposób, otóż każdy komornik
    obwieszczenia o licytacjach, których dokonuje, wywiesza w budynku
    Sądy przy którym działa. Powinny się tam znajdować obwieszczenia o
    licytacjach ruchomości oraz nieruchomości.

    2. Czy to prawda (jak mnie straszono), że licytacje obstawiane są
    przez mafię
    > i znajomków komornika, więc obcej osobie trudno cokolwiek kupić, a jesli już,
    > to naraża się na nieprzyjemności?

    W przypadku ciekawej licytacji, np. nieruchomości lub samochodu,
    innych rzeczy na których na których można by zarobić zawsze znajdą
    się handlarze, którzy będą próbować naciągnąć kupujących.
    Często polega to tym, iż oferują odstąpienie od licytacji w zamian
    za zapłatę "haraczu", wtedy trzeba być "twardym" i nie ulegać
    naciskom!. Jeżeli licytacja jest prawidłowo przeprowadzana, to takie
    rzeczy nie powinny mieć miejsca.

    Pzdr.