    From: "Paweł" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja na oprogramowanie [eng]
    Date: Sun, 22 Oct 2006 18:46:56 +0200

    > jeżeli dobrze zrozumiałem, możesz "zreprodukować" do tysiąca map i w
    > niezmnienonym ich "kształcie" wstawiać online, również w liczbie do
    > tysiąca :)

    Jeśli to możliwe to proszę o wyjaśnienie jeszcze jednej sprawy związanej z
    pojęciem "niezmienionego kształtu".

    Taka mapa jest to obrazek w formacie gif.
    Mogę go utworzyć przy pomocy wymienionego oprogramowania i umieścić na
    ogólnodostępnym serwerze.
    Teoretycznie każdy wpisując odpowiedni adres może wczytać do przeglądarki
    ten obrazek.
    Mogę również zrobić stronę WWW na, której będzie znajdowała się mapa.
    Przeglądarka pobierze z serwera wszystkie znajdujące się na stronie elementy
    między innymi plik gif zawierający mapę i je wyświetli.
    Co w przypadku jeśli na stronie będzie znajdować się kod powodujący
    umieszczenie na mapie losowo jakiegoś rysunku . W praktyce z serwera pobrane
    zostaną dwa obrazki i w przeglądarce u klienta zostanie nałożony jeden na
    drugi. Za każdym razem co widzi użytkownik będzie wyglądało inaczej. Czyli
    użytkownik będzie widział mapę zmodyfikowaną. Jednak od strony serwera
    zawsze będzie wysyłany plik "w niezmienionym kształcie".

    Paweł