    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja mysql, php, apache
    Date: Thu, 8 May 2003 18:37:43 +0200

    In article <b9csa2$9lk$1@news.onet.pl>, RobertW wrote:

    > Przepraszam cie za ton swojej wczorajszej wypowiedzi,
    > stosowanie narz?dzi GPL'owych w wi?kszo?ci przypadków nie wymusza

    Stosowanie narzedzi na licencji GNU/GPL nigdy nie wymusza aby kod
    wynikowy byl udostepniony na licencji GNU/GPL, bo jest to zawarte w
    samej licencji. Jesli jest inaczej to nie jest to licencja GNU/GPL ale
    jakas inna.

    > aby program wynikowy by? na licencji GPL, jest tak na przyk?ad z
    > Apache (który stosuje w?asn? wersje licencji OpenSource) i PHP
    > S? jednak programy, które po d?ugim okresie postepno?ci
    > na licencji GPL nagle zacze?y byae dostepne w ramach licencji
    > dualnej, GPL dla aplikacji tak?e rozpowszechnianych
    > na warunakch GPL i do u?ytku prywatnego,
    > oraz komercyjnej dla pozosta?ych zastosowa?.
    > Tak w?a?nie post?pi?a firam MySQL AB

    Cos jest blednego w Twojej wiedzy o tych licencjach lub rozumowaniu.
    Z cala pewnoscia nie jest tak, ze rozpoczecie licencjonowania danego
    programu w pewnym momencie na jeszcze jakiejs drugiej licencji oprocz
    GNU/GPL zmniejsza w jakikolwiek sposob prawa osob ktore ten program
    mialy na licencji GNU/GPL.

    Przede wszystkim prawa wynikajace zlicencji GNU/GPL raz dane nie moga
    byc nigdy zabrane! Licencja GNU/GPL jest bezterminowa i nieodwolalna.

    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html#CanDevel
    operThirdParty

    Natomiast zwroc uwane na ponizsze:
    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html#GPLModul
    eLicense

    Jezeli program, wezmy ten MySQL, wykorzystujesz korzystajac z licencji
    GNU/GPL, to laczacz jakis swoj modul (na przyklad aplikacje
    bazodanowa) z tym programem, musisz wydac to co powstaje z polaczenia
    bazy MySQL i Twojej aplikacji na licencji GNU/GPL. I to zuplenie
    niezaleznie od tego czy MySQL jest rowniez udostepniony na jakiejs
    innej, drugiej licencji czy nie.

    Mam nadzieje ze wyprowadzilem Cie z bledu w rozumieniu GNU/GPL.

    Ta odpowiedz rowniez powinna duzo pomoc w zrozumieniu o co tu chodzi:
    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html#MereAggr
    egation

    > i dlatego w?a?nie zrazi?em sie do GPL'a
    > bo mo?e si? okazaae, ?e kody aplikacji w któr? zainwestowa?e?
    > kilka lat swojego ?ycia musisz teraz udostepniae jako GPL.

    Inna sprawa ze moim zdaniem kod nie wydany na licencji GNU/GPL lub
    kompatybilnej jest zmarnowany. Ale to kwestia tego czy wazniejsza jest
    wolnosc na swiecie czy kasa w kieszeni. Dla mnie to pierwsze.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl