  • Data: 2009-12-14 19:18:03
    Temat: Re: leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-12-14 16:25, Gizayer pisze:

    > wg mnie sprawa podobna do tego jakby samochód w leasingu został ukradziony.

    Dokładnie tak.

    > Przykładowo wziąłem w leasing samochód na kwote 50 tys zł, zapłacił to
    > efl a ja teraz musze efl'owi spłacać
    > 100 tys zł w ratach.
    > I nagle samochód został ukradziony.
    > Efl dostaje kase od ubezpieczyciela a następnie od kwoty 100 tys
    > odejmujemy kwote zwrotu z ubezpieczenia.
    > Resztę musimy spłacić oczywiście minus spłacone wcześniej.

    Dlaczego mam płacić za sprzęt, którego leasingodawca (właściciel) mi nie
    dostarczył?
    Niech się ubezpiecza na pełną wartość sprzętu + np. ubezpieczenie od
    utraty zysku?

    > Podsumowując: dla efl to beznaczenia czy to kradzież, zniszczenie czy
    > inne przypadki.

    Mówisz że właścicielowi jest obojętne co się stało z jego sprzętem?
    Skoro go nie ma to nie można czerpać z niego zysków. Proste.

    > Zapłacili 50 tys aby pomnożyć na 100tys i nie ma to tamto.

    Jest. Nie pomnożą o nie mają czym.

    > Wg mnie jedyna opcja to znaleźć osobę od której jest sprzęt i tam walczyć.

    Jest jeszcze druga - producent sprzętu.

    --
    spp