eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno mieszkania, do ktorego sprzedajacy jeszcze nie ma prawa wlasnosci › Re: kupno mieszkania, do ktorego sprzedajacy jeszcze nie ma prawa wlasnosci
  • Data: 2002-08-22 08:16:39
    Temat: Re: kupno mieszkania, do ktorego sprzedajacy jeszcze nie ma prawa wlasnosci
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Antek" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    news:3d63ed98_2@news.vogel.pl...

    > hmm, nie wiem czy do konca zrozumialem ale chyba nie bardzo jest tak jak
    > mowisz
    > obecny mieszkaniec lokalu nabedzie go od wojska, zapewne po zanizonej
    cenie
    > wiec to oczekiwanie wlasnosci nie dotyczy w zaden sposob mnie (procedura
    > kupna tego mieszkania od wojska
    > ma trwac ok 2 tygodni)
    > ja mam po prostu w przeciagu 2 miesiecy podpisac umowe finalna z
    > "wlascicielem ktory nim jeszcze nie jest ;) " ale juz teraz chcielibysmy
    > podpisac
    > umowe przedwstepna
> [...]

    No cóż moim zdaniem można zawrzeć taką umowę warunkową. Zakup przez Ciebie
    jest uwarunkowany wcześniejszym zakupem przez sprzedającego od Armii czy
    tego ich WAM-u lub Agencji Mienia Wojskowego lokalu który ma byc
    przedmiotem transakcji. Z tego co mi wiadomo umowę przedwstępną warto
    zawrzeć notarialnie. (biura pośrednictwa niestety nie chcą o tym słyszeć
    wymawiają się często wyższymi kosztami). Osobiście wolę stracić 1 do 2k PLN
    niż całą przedpłatę.
    Sądzę z postu, że Twoja przedpłata pójdzie na wykup mieszkania o wojska, ale
    może się mylę. Taka transakcja jest trochę nietypowa, słabym czynnkiem jest
    czas. Warto w umowie przedwstępnej zawrzeć cezurę czasową do której gotów
    jesteś czekać na załatwienie spraw poprzednika z Armią - chyba nie chcesz
    czekać w nieskończoność. Po upływie tego czasu umowa może stać się nieważna
    lub sprzedający będzie płacił umówione odsetki od wpłaconej kwoty. Rozwiązań
    jest wiele.
    No cóż w takich przypadkach zawsze lepiej się ma ten co skasował pieniążki.

    Myślę, że troszkę pomogłem
    Pozdrawiam
    Yaro_P