  • Data: 2008-04-29 11:08:41
    Temat: Re: kupiłem samochód i chciałbym go zaraz sprzedac
    Od: "glizda" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl> napisał
    > witam kupiłem samochód ( sprowadzony, zarejestrowałem, ubezpieczyłem ma
    > tablice polskie) ale niestety nie odpowiada naszym oczekiwania i chciałbym
    > go zaraz sprzedac, sprzedałbym za podobna cene jak na umowie zakupu (
    > sprzedaż nastapiła by w czasie około 3-4 tygodni od zakupu)

    Jeśli sprzedasz w cenie zakupu lub niższej, to IMO nic nie zapłacisz.
    US również nie powinien przyczepić się do wartości pojazdu, bo skoro
    zaakceptował wartość za jaką kupiłeś, to nie może inputować, że taki typ aut
    zdrożał i że teraz zniżasz wartość.

    > czy urzad skarbowy nie doczepi sie że handluje autami??? ( nie handluje i
    > nigdy nie handlowałem, poprezednie auta miałem po 2 , lub 3 lata)

    Czyli jednak handlowałeś, lecz przecież wolno to robić każdemu. ;)
    Pewnie masz na myśli to, czy nie zostanie to uznane za niezarejestrowaną
    działanlość gospodarczą.
    Oczywiście to co robisz nie mieści się w żadnej znanej mi definicji
    działalności gospodarczej.
    jedna z nich :
    "Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana,
    handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze
    złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły"

    Przede wszystkim nic nie zarobiłeś, nie szukałeś ani nie wydobyłeś samochodu
    spod ziemi, a także sprzedanie tego samochodu nie jest działalnością
    zawodową wykonywaną w sposób ciągły.