eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoktóry kierowca winny ?Re: który kierowca winny ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 21 Mar 2012 19:09:51 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: który kierowca winny ?
    In-Reply-To: <4f69b9e8$1@news.home.net.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1203211856010.1640@quad>
    References: <jjt1um$17g$1@inews.gazeta.pl> <jjt544$6hf$1@inews.gazeta.pl>
    <jjtdlp$d9v$1@inews.gazeta.pl> <jjtfi7$cig$1@cougar.axelspringer.pl>
    <jjthgf$dba$2@inews.gazeta.pl> <jk1j59$9hd$1@cougar.axelspringer.pl>
    <jk6rl2$5g0$1@inews.gazeta.pl> <4f66f57e$1@news.home.net.pl>
    <jk784o$g5o$1@inews.gazeta.pl> <4f67436c$1@news.home.net.pl>
    <jk7giv$f46$1@inews.gazeta.pl> <4f6747d1$1@news.home.net.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1203191602340.2840@quad> <4f682e85$1@news.home.net.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1203210158550.1672@quad> <4f69b9e8$1@news.home.net.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1332353399 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1228 83.15.167.123:62609
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:700430
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 21 Mar 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Przyczepię się tego, czy możemy mówić o włączaniu się do ruchu
    > w omawianym przypadku.

    Trzeba ustalić, czy autobus komunikacji miejskiej zatrzymujacy sie
    w celu wypuszczenia pasażerów wyłacza się z ruchu.
    To, że nikt nie wysiadł, nie zmienia faktu że to był przystanek.
    Art.18.1 PoRD wskazuje wprost ze "start z przystanku" *jest*
    właczaniem się do ruchu, niezależnie od próby naciagania
    dywagacji czy wypuszczanie pasażerów mogłoby być "spowodowane
    warunkami ruchu".

    > Bo w tym kierujący autobusem sobie jechał, widział samochód z otwartymi
    > drzwiami i zachował odpowiedni dystans, ale potem kierujący samochodem
    > otworzył drzwi dużo szerzej kiedy kierujący autobusem nie miał już
    > możliwości dostrzeżenia tej zmiany.

    Tego nie podważam, ze względu na fakt że "dootwarcie drzwi" miało
    miejsce tuż przed ruszeniem (lub nawet ciut po), skłonny jestem
    przyjać tezę że kierowca busa jest chroniony przez "niemożliwosć",
    zarówno z powodu obowiazku ogladania (również) innych stron swiata
    jak i skończony czas reakcji człowieka.

    Ale pytanie o różnicę w porównaniu do cofania jak najbardziej
    dotyczy *tego* przypadku - Maserati nie stał z tyłu i nie był
    w ruchu, więc zagrożenia *ruchu* nie widać (mimo że w ogóle
    zagrożenie jest) a tylko te elementy sa literalnie wymienione
    na liscie wyróżnionych zdarzeń szczególnych.
    "szczególna ostrożnosc" zas ma zachować zarówno właczajacy się
    jak i cofajcy.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1