  • Data: 2012-03-21 01:24:36
    Temat: Re: który kierowca winny ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie: czy w razie kolizji dwu pojazdów mechanicznych na jezdni
    > sad bada, czy zachowanie różni się od "zachowania typowego pojazdu",
    > czy też bada jakie *przepisy* miały obie strony zachować i co
    > *przepisy* obu stronom nakazuja?
    > Jesli jednak tak jest, że bada zgodnosc zachowań z przepisami, to co
    > powoduje, że na tej samej drodze, na innej jej częsci, pojawia się prawny
    > twór "typowego zachowania", a nie "zachowania zgodnego z przepisami"?

    Sąd bada, czy potencjalny sprawca ponosi winę, a zatem musi zbadać typowość
    zachowania innych uczestników.

    W sytuacji bedącej powodem tego wątki:

    1) nie można przypisać winy kierującemu autobusem, bo nie widział on
    otwartych drzwi i nie mógł się tego spodziewać.
    2) nie można przypisać winy kierującemu samochodem, bo normalnie samochody
    nie mają skręcanych tylnych kół.

    I tyle. NIeszcześliwy wypadek moim zdaniem