  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Date: Sun, 5 Aug 2012 23:14:33 +0200

    On 2012-08-05, ToMasz <twitek4@> wrote:

    [...]

    > posłuchaj. Domyślam się że mnie i innych masz za debili. JA Ci mówie że
    > jest taka a taka strona, na niej możesz zrobić linuksa ze scinek. ja dla
    > policji tego nie zrobię, ale to możliwe, dla kogoś kto z informatyki
    > żyje. Ty mi piszesz enigmatyczne piszesz "można" Możesz poświecić 3
    > minuty i napisać jak połączyć acdsee- płatny, total commander płatny,
    > winapm płatny, corell płatny i ms office z windowsem?

    Ale to nieistotne, czy soft jest płatny, czy nie.
    To jest Twoja odpowiedzialność by zaopatrzyć się w odpowiednie licencje.

    A odpowiadając, to są różne rozwiązania. Od prostych "unattended" files,
    poprzez różne Windows AIK / OPK, na czymś takim jak kontroler domeny
    skończywszy.

    > (...)
    > TAk. Nie widziałem. RAz dzwoniłem do MS w sprawie jednej licencji dla
    > wielu komputerów i dostałem odpowiedź żebym spadał na drzewo. pewno
    > "wielu" było za mało. A teraz napiszesz coś w temacie, czy jak zwykle,
    > wiesz, ale nie powiesz, a Ci co wiedzą co innego/ nie wiedza to debile?
    > Może inaczej. jak masz zamiar Do MNIE pisać że nic niewiem, to nie pisz
    > nic, bo to niczego do dyskusji nie wnosi.

    No więc, jak już Witek wspomniał, licencje typu VLK nie wymagają
    aktywacji. Tak po prostu. Fetysz zwolenników linuksa związany z aktywacją
    jest więc przy tym zabawny. Naprawdę przy większych instalacjach
    da się to zrobić prosto tylko zabierają się za to ludzie z wiedzą
    większą niż wyniesioną z forów i blogów.

    > napisałem że można mieć jedno repozytorium, zrobione na debianie, super
    > stabilnym, a nie rozwojowym ubuntu.

    Ubuntu LTS jest niestabilny i rozwojowy? Czego to się nie dowiem.

    Przypomnisz mi więc może jakim systemie istniał bład openssh, w którym
    maintainer tak "posprzątał" kod, że się generowały proste do złamania klucze?

    Błędy się zdarzają *każdemu*. Idiotą jest ten kto wierzy że nic się
    nie stanie bo ma Zajebisty Bezpieczny System. Dobrze wykonujący swoją
    pracę admin, to taki który przewiduje, a nawet symuluje zagrożenia i zabezpiecza
    system tak, by nawet w razie błędów podniesienie/odzyskanie danych było
    albo bardzo szybkie, albo wręcz przezroczyste.

    > zią, to sposób lekceważenia rozmówcy czy jakieś zaklęcie? Jak masz jaja
    > to pokaż działającego wirusa na linuksa. Oczywiście takiego który
    > zagraża systemowi a nie katalogowi home/user

    A Tobie się wydaje, że gdzie siedzą najcenniejsze dane?
    W /usr/lib, czy /home/user ?

    > takei samo jakie Ty do dostawcy Twojej poczty.

    No sam do siebie mam duże zaufanie.

    > Tym bardziej że rozmawiamy o systemie informatycznym policji. Tak więc po
    > przetłumaczeniu dla innych czytelników Twoje pytanie brzmi. jakie
    > zaufanie ma aspirant Kowalski, do bezpieczeństwa systemu
    > informatycznego, gdy łączy się z serwerem policji w Warszawie.

    Jeśli serwer się przedstawia odpowiednimi certyfikatami to duże.

    > Ja wiem, że meritum sprawy Ci umknęło i bronisz swego jak przekupka na
    > targu,

    Czego "swego" znowu bronię? Wyskoczyłeś z cloudem, podczas gdy podstawowym
    problemem w cloudzie (nad którym się niewielu dotychczas zastanawiało, bo
    marketing robi swoje) jest zaufanie do dostawcy tego typu usług.

    I to, że w praktyce zamykasz się na rozwiązania tylko od tego dostawcy.
    A co to znaczy, to ostatnio boleśnie odczuli klienci Beyondu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl