    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ksiazka telefoniczna na www
    Date: Fri, 5 Mar 2004 09:41:01 +0100
    <c1tj01$sc$3@news.onet.pl> <c1tu46$77d$1@news.lublin.pl>
    <7...@z...router> <c1upoq$1b7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <7...@8...210.16.254> <c1vm09$c57$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <1...@8...210.16.254>
    <X...@1...7.19.101>
    <4...@8...210.16.254>
    <X...@1...7.19.101>
    <1...@8...210.16.254>
    <X...@1...7.19.101>
    <l...@z...router> <c26qur$dj4$1@atlantis.news.tpi.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, piotr wrote:

    >+ reasumując:
    >+ muszę pozbierać sobie te dane chodząc po domach z ankietą, w żadnym
    >+ przypadku nie mogę przy tym posiłkować się książkami!!

    Ależ dużo prościej chodzić z książką pod pachą ;), a jeszcze
    lepiej jak niżej ;)
    A poważnie mówiąc - nie wiem czy TPSA i inni operatorzy
    takie dane zapodają. Jak dla mnie to takie dane *powinny*
    być dostępne publicznie...

    >+ ciekawi mnie jeszcze czy na kody pocztowe też ma monopol hoga?
    >+ http://www.bazy.hoga.pl/kody.asp
    >+ czy jako że byli pierwsi, to ja chcąc umieścić bazę kodów na swojej www to
    >+ też musiałbym jeździć po miastach i zbierać pieczątki w urzędach że mi ten
    >+ kod udostępnili?

    Nie. "Oryginalne" dane są urzędowe, kiedyś je w Internecie
    znalazłem :), chyba GUS jest w to zamieszany. Jest taki stosik
    informacji dotyczących gmin/powiatów i część z tej "bazy" jest
    dostępna za darmo (reszta odpłatnie).

    >+ p.s. ciekawe czy np. panorama firm nieraz nie podejrzała sobie jakiegoś
    >+ numerku i nie spisała od pkt :)...nieee... mają papierek na każdy numerek
    >+ pewno... od ankietera...

    ...który nie szedł tylko zadzwonił posiłkując się inną książką
    telefoniczną :) Nie widzę powodu żeby to miało być nielegalne :> !

    pozdrowienia, Gotfryd